Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.02.2010 08:57 - Парадокси І
Автор: bbfn Категория: Други   
Прочетен: 9661 Коментари: 15 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ПАРАДОКС на НЮКОМБ

image
Представете си малко черно човече, което знае всичко - черно демонче с рогца. То знае как мислите и как действате с почти 100% точност. Човечето е решило да го удари на благотворителност, например знае, че сте безработен, болен, имате заем към банката и пр.
ЗАТОВА Ви предоставя две ковчежета, със златни катинарчета и Ви казва:
 - Скъпи приятелю, в ковчеже А съм сложил 1000 лв.
 - В ковчеже В има един милион или нищо.
 - ДАВАМ ВИ две възможности:
1. Да отворите двете ковчежета.
2. Да отворите само ковчеже В.
 - Ще Ви кажа още, че съм предвидило Вашите решения с ПОЧТИ пълна точност.
 - Решите ли да действате по точка 2, то ще съм оставило за Вас милиона.
 - Решите ли да действате по точка 1 - ще съм предвидило решението Ви и ще оставя ковчеже 2 празно.

 
КАКВО СИ ИЗБИРАТЕ и ЗАЩО?
 
 
(Хиляди благодарности към една непозната приятелка)



Тагове:   парадокс,


Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Аnna :)
08.02.2010 11:22
Разбира се, че ще действаме по точка 2.

Ако следваме т.1 ще получиме със сигурност само 1 000.
При т.2 имаме 50 на 50 % шанс да извадиме милиончето, но в никакъв случай няма да е по-малко от 1 000, защото хилядарката си е в ковчежето при всички положения. Така че и в двата случая най-малкото, което може да получиме е 1 000 лв. Но при т.2 имаме шанса да си вземеме 1 000 000.
След което да си направиме почерпушка и в двата случая.... :D
цитирай
2. анонимен - Anna
08.02.2010 11:38
Ето още един парадокс:
В едно малко селце имало един единствен бръснар. Този бръснар бръснел само тези мъже в селото, които не се бръснели сами. Кой по дяволите е бръснал самия бръснар???? :D
цитирай
3. mirogankov - Това си е Параграф 22...
08.02.2010 12:27
mirogankov написа:
имал е брада?;)
Той не е бръснел тези които са се бръснели сами...и понеже се е бръснел сам..не се е налагало да се бръсне?:):):)
Ме-хе-хе

Ако се бръсне сам не трябва да си е клиент на самия себе си защото попада във втората група която не му е клиентела понеже сама си свършва бръсненето...ужас-Вие ме разбихте...:):):):)
цитирай
4. анонимен - Anna
08.02.2010 12:36
Ето още един:
Вземи лист хартия. Напиши от едната му страна изречението: "ТВЪРДЕНИЕТО ОТ ДРУГАТА СТРАНА НА ЛИСТА Е ИСТИНА!", обърни листа и напиши от другата му страна изречение: "ТВЪРДЕНИЕТО ОТ ДРУГАТА СТРАНА НА ЛИСТА Е ЛЪЖА!"

Опитай се да кажеш, кое от двете твърдения е истина,а кое е лъжа!
цитирай
5. mirogankov - излиза че твърдението че е лъжа е правилно..
08.02.2010 12:57
защото първото му е потвърждение;)
цитирай
6. bbfn - ;)
08.02.2010 13:00
анонимен написа:
Ето още един парадокс:
В едно малко селце имало един единствен бръснар. Този бръснар бръснел само тези мъже в селото, които не се бръснели сами. Кой по дяволите е бръснал самия бръснар???? :D

три варианта
1. бръснарят тип босоног обущар - ходи небръснат
2. ходи при бръснаря в съседното село, или при оня дето се бръсне сам в неговото си село, по дефолт приемам, че не всички които не могат да се бръснат сами ходат при бръснаря, към тях причислявам и него самия
3. правилата се нуждаят от своите изключения хих
цитирай
7. анонимен - Anna
08.02.2010 13:08
mirogankov написа:
защото първото му е потвърждение;)


Да приеме че изречението с ЛЪЖАТА е истина! Значи твърдението "ИСТИНА" е лъжа и това автоматично прави изречението неистина. Т.е. изречението ЛЪЖА е ЛЪЖА. Добре, ако ЛЪЖАТА е ЛЪЖА, това автоматично я прави ИСТИНА, това ще рече, че изречението от другата страна е ИСТИНА. Щом ИСТИНАТА е ИСТИНА, то изречението с ЛЪЖАТА е ИСТИНА и изречението от другата страна е ЛЪЖА.... и така до безкрай! :D
цитирай
8. анонимен - Anna
08.02.2010 13:26
"Иначален, вроден. Постъпил в съзнанието преди опита" - Рене Декарт
Това е тълкованието на понятието априорно. И т.к. лъжата не ни е вродена, бих казал, че истината е тази, която се пише от идиоти на хвърчащи листчета.... :D

цитирай
9. bbfn - е......
08.02.2010 21:12

без ковчеже няма да те пусна :)
цитирай
10. анонимен - първото
08.02.2010 21:13
цитирай
11. mitternacht - ...
09.02.2010 00:53
разбира се, че точка 2.Така ще отворя ковчежето, в което задължително ще има милион.Освен, ако човечето не се ебава с мене :)) Тогава вземам калашников и да му мисли :Р
цитирай
12. bogatyr - не се разбира
09.02.2010 05:47
mitternacht написа:
разбира се, че точка 2.Така ще отворя ковчежето, в което задължително ще има милион.Освен, ако човечето не се ебава с мене :)) Тогава вземам калашников и да му мисли :Р


Защото в условието е казано, че човечето предвижда действията ти с почти пълна точност. Всичко зависи от стойността на "почти" .
Например:
Ако "почти" = 10% => избор 1, защото тогава имаме 90% за 1М в сандък 2
Ако "почти" = 90% => избор 2

цитирай
13. bbfn - mitternacht и bogatyr, добре дошли ...
09.02.2010 07:54
mitternacht и bogatyr, добре дошли от мен!
Нека поясня, човечето с рогцата, знаейки с почти 100% точност какво ще изберете вече е поставило парите в двете ковчежета и едва тогава ви подканва да избирате.
цитирай
14. анонимен - Това за бръснарят е Парадоксът на ...
09.02.2010 08:39
Това за бръснарят е Парадоксът на Ръсел и се изразява с формула , която въобще не мога да изпиша , а пък камо ли да обясня http://mystics.eu/paradoks/64-paradoks-na-rasel.html
Колкото за ковчежето, а съм типична Везна и ми трябва помощ - колебая се дълго, дълго :)
цитирай
15. анонимен - vesso - Ако има демони, значи света е малко по различен :)
17.02.2010 19:35
Това не е парадокс. Тук има неопределеност.

Достатъчно точно ? Колко?
I. Точността е ниска – около 50% :) , можем да отворим двете кутии, Ще сме на далавера.

II. Точността е висока (както се подразбира от условието) - става само с истински демон :)
Понятието „предвижда” в случая е свръх естествено – магия- и всеки си го доопределя както си иска. Можем да предвиждаме прости неща. Ако зацепя две зъбни колела и дам на второто да избира как да се върти – ще бъдат напразни мисловните му усилия, тъй като това не зависи от него. И така, да познаеш бъдещето мога да предложа два различни начини (магични), които биха определили доброто поведение:
а) света е напълно детерминиран и не може да се случи нищо друго освен предвиденото - в този случай не се хабете да мислите, няма смисъл дори да се напъвате да ходите до ковчежетата, идете да пийнете бира с картофки :) пък ако е писано ще се спънете в тях и ще си вземете парите.
б)В света има и непредвидими неща – в този случай човечето има единствен избор –да изчака да почнете да отваряте кутията и тогава да сложи парите (бързо и невидимо, като на „има нема” :) ) или да върне времето и да направи същото – (нали решихме че има магия) – в този случай е добре да си вземете 1000000 и да не се лакомите за още 1000 лева :)
Аз лично я доопределям с II) и б) бих взел само милиона.
Лошото е че няма магически човечета :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bbfn
Категория: Други
Прочетен: 358849
Постинги: 88
Коментари: 303
Гласове: 2041
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031